Shopping Cart

Brak produktów w koszyku.

Go to top
O nas

Marketing zapachowy

sfgh

Marketing zapachowy jest koncepcją marketingową opierającą się na doznaniach węchowych. Odpowiednio dobrane zapachy mają na celu zbudowanie pozytywnej atmosfery w miejscu sprzedaży oraz zwiększać prawdopodobieństwo zakupów impulsywnych. Jego stosowanie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i lepszej rozpoznawalności, a także zwiększa sprzedaż nawet o 15 proc. Z badań wynika, że ludzka pamięć znacznie lepiej zapamiętuje zapachy niż obrazy. Odpowiednio dobrane kompozycje zapachowe wpływają na nasz nastrój i chęć do działania. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednie dobranie aromatu do branży, grupy docelowej i sezonu.

MARKETING SENSORYCZNY

Ideą marketingu sensorycznego jest wywieranie wpływu na decyzje podejmowane przez klientów za pomocą wszystkich danych nam zmysłów – wzroku, słuchu, dotyku, smaku oraz węchu. Podczas gdy do tej pory najczęściej wykorzystywanymi w świecie reklamy były pierwsze dwa z wyżej opisanej grupy, to obecnie coraz więcej specjalistów opowiada się za opracowywaniem strategii marketingowych oddziałujących na całą piątkę. Jednym z wywodzących się z marketingu sensorycznego nurtów jest aromamarketing. Opiera się on na zapewnieniu doznań zapachowych w miejscu sprzedaży dopasowanych do profilu określonego przedsiębiorstwa oraz specyfiki branży, w której funkcjonuje.

GDZIE STOSOWAĆ MARKETING ZAPACHOWY

 

Aromamarketing może być stosowany praktycznie w każdym miejscu, gdzie pojawiają się klienci. Stosowanie marketingu zapachowego niesie za sobą wiele korzyści takich jak na przykład: wzrost subiektywnej oceny klientów, wzrost deklarowanej chęci powrotu, zwiększenie rozpoznawalności marki czy eliminacja nieprzyjemnych zapachów. Wybierz odpowiednią branżę i dowiedz się więcej na temat zalet aromamarketingu.